معنویتی که برخاسته از گرایشهای مقدس و متعالی آدمیان است. از آنجا که شاخص مهم نظام اسلامی، هویت دینی، معنویت الهی و رسالت فرهنگی آن است، جنبشهای نوپدید معنوی اندیشه و فرهنگ این معنویت را به چالش فراخوانده‌اند. از سوی دیگر، چون بارقه‌ای امیدبخش در ظلمات بی‌هویتی و بی‌فرهنگی دنیای امروز، به شیفتگان معنویت نوید آزادی داده است، بار دیگر حق و باطل روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند، البته در نبردی کاملاً نابرابر.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 792

تشکلی ظاهرا مردمی به نام "جمعیت آل یاسین"، ساماندهی تشکیلاتی فرقه رام الله را بر عهده گرفته بود و سعی داشتند از همه قشرها به خصوص دانشجویان و اندیشمندان عضوگیری کنند.
 
دانشجویان و اهالی فرهنگ در نظر فرقه تشکیلاتی رام الله حائز اهمیت بود؛ تربیت سخنران و محقق معمولا از بین این اقشار انتخاب می‌شد. قدر مسلم، این کار تشکیلاتی نمی‌تواند بدون وابستگی به یکی از کشورهای خارجی با این گستردگی و انسجام پیش برود و قطعا پشتیبانی یکی از کشورها در پشت پرده این فرقه تشکیلاتی برداشت خواهد شد.
 
جمعیت آل یاسین از بین اعضا، تعدادی را به صورت دستچین و گزینشی به حلقه اول فرقه معرفی می‌کرد و کسانی به حلقه اول راه پیدا می ‌کردند که دارای اشتیاق و انگیزه فعالیتی بیشتر و کاملا در خدمت اهداف تشکیلاتی فرقه رام الله بودند.
ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 815
10766_979
«عبادت» واژه قرآنى است که وهّابیان برداشت نادرستى از آن دارند. آنها با صراحت مى گویند: اگر کسى به سراغ صالحان برود که آنها نزد خداوند براى او شفاعت کنند مصداق آیه شریفه ذیل مى باشد: «أَلاَ للهِ الدِّینُ الْخَالِصُ وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِیَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللهِ زُلْفَى إِنَّ اللهَ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ فِى مَا هُمْ فِیهِ یَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللهَ لاَ یَهْدِى مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ»، (1)
(آگاه باشید که دین خالص از آنِ خداست، و آنها که غیر خدا را اولیاى خود قرار دادند، [دلیلشان این بود که:] اینها را نمى پرستیم مگر براى این که ما را به خدا نزدیک کنند. خداوند روز قیامت میان آنان در آن چه اختلاف داشتند داورى مى کند; خداوند آن کس را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمى کند).
ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 870

عصر حکومتِ انوشيروان بود. حبشيان به سرزمين یَمَن تاخته؛ موطن يمانيان را به ويرانه‌ای مبدل ساخته بودند. شاه يمن (سيف بن ذی‌يَزن) ناگزير از خسرو انوشيروان، پادشاه ايران ياری خواست. انوشيروان نيز گروهی از ايرانيان مجرمِ زندانی را برای جنگيدن با حبشيان فرستاد، ايرانيان به سرزمين یمن وارد شدند و پس از قتل‌عام سياه‌پوستان، آن نواحی را تصرف نمودند. از آن زمان حکومت یمن -در جنوب جزيرة العرب- دست‌نشانده‌ی ساسانيان گرديد و حاکمان و واليان آن، کسانی از مردم ايران بودند[۱]. ايام گذشت. در عصر حکومت خسرو پرويز، سرداری ايرانی به نام باذان پسر ساسان، از جانب شاه ايران، حاکم یمن شد.  

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 923

مدتی است که برخی از افراد که دچار بیماری‌های روحی و زندگیشان سرشار از سرخوردگی‌ و ناکامی است، به انتشار مطالبی علیه «کمیل بن زیاد نخعی» از یاران مولا علی (علیه السلام) می‌پردازند و در صدد تخریب وجهۀ او هستند. باستانگرایان نژادپرست، تلاش می‌کنند تا میان اسلام و ایران شکاف ایجاد کنند و در این مسیر از بیان هیچ دروغی ابا ندارند. غافل از اینکه با خاک پاشیدن به چهرۀ آفتاب، تنها خود را مضحکۀ خاص و عام می‌کنند. متن این شبهه چنین است:

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3396

اطلاعیه ها. . . .


سامانه ثبت موسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع) 

نحوه عضویت در کانال اطلاع رسانی موسسه در نرم افزارهای تلگرام و واتس آپ

 

 

Save

 

عضویت خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه عاکفون و کسب اطلاع از فعالیتها و اخبار و آموزشهای آن نام و آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید . توجه:عضویت خبرنامه رایگان است.