حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

یكى از مهمترین شبهاتى كه وهابی‌ها با تحریك احساسات مردم، به منظور انكار قضیه هجوم عمر بن خطاب و كتك زدن فاطمه زهرا سلام الله علیها مطرح مى‌كنند، این است كه چرا امیرمؤمنان علیه السلام از همسرش دفاع نكرد؟ مگر نه این كه او اسد الله الغالب و شجاع‌ترین فرد زمان خود بود و ...

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 788

4 گروه اصلي غذايي در ماه مبارک رمضان

هرم غذايي گروه نان و غلات، گروه سبزي ها، ميوه ها، گروه شير و لبنيات و گروه گوشت وجود دارد. شما بايد روزانه از هر پنج گروه غذايي مصرف کنيد تا بتوانيد مواد مغذي مورد نياز بدن خود را که شامل کربوهيدرات ها، چربي، پروتئين، ويتامين و املاح است، تأمين نماييد. در اين صورت بدني سالم و تندرست خواهيد داشت و انرژي کافي براي انجام فعاليت هاي روزانه خود را بدست خواهيد آورد. البته هر فردي با توجه به وضعيت جسمي خود (لاغر يا چاق بودن، پير يا جوان، داشتن يک بيماري خاص) مي تواند يک ماده غذايي را کمتر يا بيشتر مصرف کند يا يک ماده غذايي را جانشين ديگري کند؛ مثلاً فردي که داراي کلسترول خون بالاست مي تواند به جاي گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کند يا فردي که چاق است و مي خواهد لاغر شود مي تواند به جاي خامه از پنير استفاده کند. در هر صورت اين برنامه به عنوان پايه اي براي يک فرد سالم و متناسب مي باشد. حال با توجه به اين مطالب نکات تغذيه اي لازم را براي شما بيان مي کنم:

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 886

تغذيه غلط در ماه رمضان و عوارض آن

برنامه ريزي براي يک تغذيه صحيح در ايام ماه مبارک رمضان از اهميت ويژه اي برخوردار است تا هم بتوان با جلوگيري از پرخوري و آشفته خوري، اصل پرهيز را رعايت کرد و هم با تقسيم انرژي و کالري مورد نياز از زيان هاي کمبود غذايي در امان بود. اين مساله به خصوص در مورد نوجوانان از اهميت بيشتري برخوردار است.
دستگاه گوارش هر فردي در مدت 11 ماه سال از مواد غذايي مختلف انباشته مي شود. اين دستگاه هم مانند هر عضو ديگري نياز به استراحت دارد، همان گونه که شب، زمان استراحت جهت رفع خستگي و تجديد قوا در بدن مي باشد و عدم استراحت مناسب باعث فرسودگي و ناتواني جسم و روان و به دنبال آن بروز بيماري هاي مختلف خواهد شد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 854

بايد و نبايدهاي تغذيه اي در ماه مبارك رمضان

برنامه ريزي براي يك تغذيه صحيح در ايام ماه رمضان از اهميت ويژه اي برخوردار است تا هم بتوان با جلوگيري از پرخوري و آشفته خوري، اصل پرهيز را رعايت كرد و هم با تقسيم انرژي و كالري مورد نياز از زيان هاي كم غذايي در امان بود. اين مسأله بخصوص در مورد نوجوانان از اهميت بيشتري برخوردار است. دستگاه گوارش هر فردي در مدت 11 ماه سال از مواد غذايي مختلف انباشته مي شود. اين دستگاه هم مانند هر عضو ديگري نياز به استراحت دارد. همان گونه كه شب زمان استراحت جهت رفع خستگي و تجديد قوا براي اندام ها و تعدادي از اعضاست، ماه مبارك رمضان نيز زمان مناسبي براي اين تجديد قوا در دستگاه گوارش مي باشد. عدم استراحت مناسب باعث فرسودگي و ناتواني جسم و روان به دنبال آن بروز بيماري هاي مختلف خواهد شد. از طرفي همان طور كه مي دانيد؛ پرخوري باعث افزايش وزن و چاقي و عوارض ناشي از آن خواهد شد. با گرفتن روزه نه تنها مي توان با كنترل در خوردن، افزايش اراده و تقويت نيروي فكر را نيز در خود تقويت كرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 829

 


سال 1393 آخرین روزهای عمرش را سپری می کند و به ایام تعطیلات نوروزی نزدیک می شویم، تعطیلاتی که همچون سال گذشته همزمان با ایام فاطمیه[۱] است، این اولین بار نیست که چنین تقارن هایی بوه جود می آید و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود.

 

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1245

اطلاعیه ها. . . .


سامانه ثبت موسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع) 

نحوه عضویت در کانال اطلاع رسانی موسسه در نرم افزارهای تلگرام و واتس آپ

 

 

Save

 

عضویت خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه عاکفون و کسب اطلاع از فعالیتها و اخبار و آموزشهای آن نام و آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید . توجه:عضویت خبرنامه رایگان است.